Livets strider

Direktlänk till inlägg 23 januari 2020

Tandläkaren

Av livetsstrider - 23 januari 2020 01:44

Var till tandläkaren i går och lagade en tand som sprukit och en lagning som gått sönder. Men då jag har fruktansvärd tandläkarskräck (trots att jag har den bästa tandläkaren man kan ha) så är det en stor bedrift att ta sig dit, Jag får premedicinera ordentligt dvs ta lugnande dagarna innan samt dagen jag ska dit. Och ändå så brukar jag sluta andas och försvinna bort. Denna gången viste jag att de skulle bli en tuff gång efter som jag skulle laga två hål och hon hade sagt de skulle ta ca en timme. Så jag var berädd på många tårar o mycket panik. Men de gick verkligen jätte bra, Tandläkaren lyckades laga båda hålen (hon var väldigt tvecksam till om de skulle gå med tanke på att förra gången jag var där slutade jag andas väldigt mycket dvs mer än vanligt och då var de bara en tand) Men jag lyckades hålla mig närvarande och höll andningen jämn och fin nästan hela tiden.

 Måste säga att jag är lite stolt över mig själv. Men sedan var jag så klart helt slut kunde inte stå på benen de bara vek sig jag gick hem och sov i 5-6h var vaken 6h och somnade sedan om igen. I dag har jag bara tagit de lugnt efter som jag var så trött efter gårdagen. De är nog svårt för personer som inte lever med ptsd , ångest och kronisk smärta att förstå hur mycket kraft och energi en sådan insatts kan ta men för mig tar de ofta flera dagar att återhämta mig.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsstrider - 2 maj 2020 02:02

Jag vet de låter sjukt men när jag var "frisk" dvs när jag var mitt i allt de som jag nu bearbetar som trauman, men ingen viste om det för normaliserings processen hade gjort att jag såg det som en normal vardag. Och då jag fortfarande kunde gå så va...

Av livetsstrider - 20 januari 2020 01:57

      Problemet med att leva med en stress diagnos är att man blir van med att alltid ligga på hyper hög stressnivå vilket gör att de inte är alltid man förstår att man är extra psykiskt stressad utan man mår bara dåligt, Jag har känt mig alld...

Av livetsstrider - 19 januari 2020 05:28

    Även om denna är i orginal utförande och min är anpassad då jag inte klarar av att hålla upp kroppen när jag blir trött eller får för ont utan faller åt sidan så har man satt ditt. Dels ett par skydd vid smalbenen som skall hålla kvar bene...

Av livetsstrider - 19 januari 2020 03:56


 

Av livetsstrider - 19 januari 2020 03:45


      Vad är skillnaden på PTSD och C-PTSD     Komplex PTSD (C-PTSD; Complex post-traumatic stress disorder) används för att beskriva människans erfarenhet av upprepade och/eller kroniska och långvariga traumatiska händelser. ... PTSD beskrive...

Ovido - Quiz & Flashcards