Livets strider

Direktlänk till inlägg 22 februari 2018

Besök på biblioteket.

Av livetsstrider - 22 februari 2018 18:54

I dag har jag alltså besökt biblioteket  nått som för de flesta är något de kan göra helt utan att tänka mer eller mindre men vad som för mig är en stor insatts.

Efter som jag har social fobi dvs jag klarar inte av att vara på platser där det är mycket annat folk, detta beror bla på att jag behandlats väldigt illa av personer som bor i samma stad och rädslan för att träffa dem gör att jag inte klarar av att röra mig ute utan ledsagning. Förutom det så har jag svårt o hålla koncentrationen då jag blir  väldigt trött av alla intryck. 

När man har ångest och social fobi blir det lätt att man isolerar sig och låser in sig men de leder ju bara till ökad ångest och mer isolering så jag försöker i stället hitta metoder som gör att jag vågar utmana min ångest och försöka vidga mina områden jag klarar att röra mig i.

En strategi som jag har är att jag har med mig en ledsagare som finns med som stöd.

Jag har hörlurar på mig för att minsa ner ljud och solglasögon för att minska ner ljuset på detta sätt minskar jag ner intrycken och där med även minskar stressen dem skapar och som i sin tur triggar ångesten.


Besöker på biblioteket gick bra även om de var en väldigt förvirrad personal som fick göra om flera gånger innan hen lyckats hjälpa mig att kopiera de papper jag önskade få hjälp att kopiera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetsstrider - 2 maj 2020 02:02

Jag vet de låter sjukt men när jag var "frisk" dvs när jag var mitt i allt de som jag nu bearbetar som trauman, men ingen viste om det för normaliserings processen hade gjort att jag såg det som en normal vardag. Och då jag fortfarande kunde gå så va...

Av livetsstrider - 23 januari 2020 01:44


Var till tandläkaren i går och lagade en tand som sprukit och en lagning som gått sönder. Men då jag har fruktansvärd tandläkarskräck (trots att jag har den bästa tandläkaren man kan ha) så är det en stor bedrift att ta sig dit, Jag får premedicinera...

Av livetsstrider - 20 januari 2020 01:57

      Problemet med att leva med en stress diagnos är att man blir van med att alltid ligga på hyper hög stressnivå vilket gör att de inte är alltid man förstår att man är extra psykiskt stressad utan man mår bara dåligt, Jag har känt mig alld...

Av livetsstrider - 19 januari 2020 05:28

    Även om denna är i orginal utförande och min är anpassad då jag inte klarar av att hålla upp kroppen när jag blir trött eller får för ont utan faller åt sidan så har man satt ditt. Dels ett par skydd vid smalbenen som skall hålla kvar bene...

Av livetsstrider - 19 januari 2020 03:56


 

Ovido - Quiz & Flashcards